آخرین اخبار
کد مطلب: 80577
امکان انحلال ليزينگ‌هاي خودرو/ ليزينگ‌ها دو برابر تسهيلات بانکي از مردم سود مي‌گيرند
تاریخ انتشار : 1393/06/12
نمایش : 2184
عضو هيئت رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه شرکت‌هاي ليزينگ خودرو وام را از بانک‌ها با سود 18 درصد مي‌گيرند اما خودرو را با سود 33 درصد به مشتريان خود تحويل مي‌دهند، گفت: شرکت‌هاي ليزينگ‌ خودرو يا بايد جمع شوند يا اينکه سودهاي دريافتي از خريداران را معقول کنند.
به گزارش سلام لردگان"سيد محمد بياتيان" نماينده بيجار و حسن‌آباد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گفتگويي که کميسيون صنايع و معادن مجلس طي اين هفته با وزارت صنايع و معادن و شرکت‌هاي خودروساز انجام داده است، اظهار داشت: قرار شد وزارت صنعت و معدن با بانک مرکزي جلسه‌اي را برگزار کند تا درباره اختصاص تسهيلات ويژ‌ه‌ براي خودروسازان به منظور فروش مستقيم و ليزينگي خودرو به مردم صحبت کنند.

نماينده بيجار و حسن‌آباد تصريح کرد: بهترين و کوتاه‌ترين راه براي مردم، خريد خودرو مستقيما از خودروسازهاست، زيرا شرکت‌هاي ليزينگ‌ خودرو سودهاي بسيار بالايي را از مردم مي‌گيرند.

عضو هيئت رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس در ادامه افزود: شرکت‌هاي ليزينگ خودرو وام و تسهيلات را از بانک‌ها مثلا با سود 18 درصد مي‌گيرند اما خودرو را با سود 33 درصد به مشتريان خود تحويل مي‌دهند.

بياتيان با اشاره به اينکه خريداران خودرو مستقيما با دريافت وام بانکي براي خريد خودرو اقدام کنند، بيان داشت: شرکت‌هاي ليزينگ‌ خودرو يا بايد جمع شوند يا اينکه سودهاي دريافتي از خريداران را معقول کنند اما اکنون وام‌هايي که بانک‌ها براي خريد خودرو اختصاص داده‌اند نيز نسبت به قيمت خودروها در بازار مبلغ کمي است و بانک‌ها بايد بر روي وام‌هاي خودرو تجديد نظري انجام دهند.

وي وجود دلال‌ها و واسطه‌گري‌ها را معضل ديگري در حوزه خودرو دانست و گفت: متأسفانه در سيستم اقتصادي ما دلالي و واسطه‌گري سود بالايي به همراه دارد در نتيجه سيستم دلالي‌ براي وام‌هاي خودرو  بوجود آمده همچنين  تعدادي از گيرندگان وام‌هاي خودرو بجاي آنکه پول را وارد حوزه خودرو کنند براي کارهاي ديگري هم‌چون ساخت و ساز استفاده مي‌کنند که اين مسئله به لحاظ شرعي و هم ضربه‌اي که به اقتصاد کشور وارد مي‌کند، ايراد دارد.

عضو هيئت رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: مطمئنا با آغاز کار مجلس بحث شرکت‌هاي ليزينگ‌ را در اولين جلسه‌ کميسيون صنايع و معادن دنبال خواهيم کرد تا حقوق مردم را به آن‌ها مسترد کنيم.
منبع. باشگاه خبرنگاران
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس